Beebot

Beebot voor groep 1 & 2. Eerst kennismaking algoritmen. Knoppen op de rug leren ze een algoritme invoeren. Doordat de knoppen op de robot zelf zitten is die als eerste stap heel intuitief. Er zijn verschillende matten. Waardoor je via de robot ook andere onderwerpen bij kan brengen. Zoals associaties, letters of cijfers.

Cubetto

De Cubetto zetten we in in groep 3. Maar is voor de enthousiaste lingen uit groep 2 ook heel leuk. De Cubetto verschilt van de Beebot doordat je deze programmeert via een apart boord met blokjes. Dat is voor de onderbouw al een hele stap om het concept te begrijpen. Met Cubetto leren ze ook al kennis maken met functies. Daarmee spelen is een belangrijk fundament. Daarbij leveren wij extra blokjes voor variatie. De robot werkt op batterijen en daarom leveren wij er oplaadbare batterijen en oplader bij. De mat is van stof waardoor die in vorm blijft en is op te vouwen. 

Probot

De Probot heeft het intiuitieve van de Beebot door op de robot zelf te programmeren. Dat biedt de mogelijkheid dat ze kunnen leren programmeren zonder chromebook ernaast. De Probot is heel veelzijdig. Zo kun je deze programmeren en tekenen om wiskundige figuren te maken. Ook heeft die sensoren voor donker-licht en een bumper, koplampen en toeter die je kunt besturen. Er zitten ook matten bij om de beginselen te leren.

Ozobot bit 2.0

Ozobot een kleine robot die te programmeren is met kleurcodes. Zo kun je Ozobot verschillende kleurcodes laten rijden met puzzelstukjes, of stiften. Daarmee programmeer je hem als het ware. Daardoor is die voor de kleintjes al leuk. Wij leveren puzzelstukjes mee, zodat ze zeker weten dat de kleurcodes goed gemaakt zijn. Het echte programmeren begint met de Ozoblockly omgeving. Daar kunnen ze in verschillende niveaus programmeren. Van symbolen en blockly. Ook zien ze hoe het eruit ziet in Javascript. Wij hebben gevarieerde lessen alvast gemaakt zodat de kinderen er op hun chromebook gelijk mee aan de slag kunnen.

Dash

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Thymio

Thymio is de meest veelzijdige, laagdrempelig en robuuste robot. Met alle sensoren hebben we talloze gevarieerde lessen ontwikkeld. Het programmeren doe je in eerste instantie met symbolen (VPL) vervolgens via het bekende Blockly. Waarna we als laatste de brug weten te slaan naar programmeren met tekst (Javascript). De programmeeromgeving nog in beta voor Chromebooks, dus een oude windows laptop is nog nodig. Als alternatief raden we Dash aan.

Close Menu