Bee-Bot

Bee-Bot is een leuke speelse robot, geschikt voor groep 1 & 2. Programmeren doe je heel intuitief met de knoppen bovenop. De bij is robuust en geschikt voor de allerkleinsten. Het kind leert spelenderwijs te denken in stappen, tellen, vooruit denken en de robot te programmeren met een algoritme. Er zijn verschillende themamatten voor Bee-Bot zodat je tegelijkertijd ook andere onderwerpen bij kan brengen, zoals kleuren, letters of cijfers.

Cubetto

Cubetto is een mooi vormgegeven houten robot die je instructies geeft via een programmeerbord met richtingblokjes. Op het bord kan het kind goed zien wat het geprogrammeerd heeft. Met behulp van opdrachtenboekjes in drie niveaus, leren kinderen in groep 3 steeds complexere codes te programmeren. Zo leren ze zelfs een functie te gebruiken. En om het logisch denken nog verder te prikkelen, zijn er de opdrachten met de Logic Blocks voor groep 4. Omdat de robot op batterijen werkt, leveren we batterijen en oplader mee in de box.

Probot

Pro-Bot is een robot met heel veel mogelijkheden en werkt met dezelfde intuitieve knoppen als Bee-Bot. Hiermee programmeer je de robot zonder een computer nodig te hebben. Rijd een Rally op de rallymat of beleef mooie momenten in het pretpark op de pretparkmat, of teken figuren op papier. In groep 4 en 5 leren kinderen stapsgewijs programmeren: herhalingen, procedures, hoeken berekenen, enzovoort. De code die ze invoeren blijft zichtbaar op de display. En uiteindelijk leren ze de robot te laten reageren op zijn omgeving met de lichtsensor en de sensoren in de bumpers.

Ozobot bit 2.0

Ozobot is een klein robotje die veel dingen kan. Hij volgt lijnen op puzzelstukjes of papier, waar je hem instructies geeft met kleurcodes. En met het online programma Ozoblockly leren kinderen in groep 5 al te denken in patronen en werken met herhalingen. In groep 6 borduren ze hierop voort en leren te werken met variabelen, functies en voorwaarden. En in de programmeeromgeving kunnen ze al zien hoe hun code eruit ziet in tekst: javaScript. Met als eindresultaat: programmeur in de dop. 

Dash

Dash is een levendige robot die menig kinderhart weet te raken. Dankzij de vele sensoren kan de robot communiceren met zijn omgeving. De robot programmeer je via apps op een tablet of de nieuwste chromebooks. Door het gebruik van verschillende apps, leren kinderen vanaf groep 4 spelenderwijs te programmeren, zodat ze vanaf groep 6 kunnen werken met functies, voorwaarden en variabelen. Met extra’s als een ballenschieter of vriendje Dot, is het werken met Dash helemaal een feest.

Thymio

Thymio is een heel veelzijdige robot die je programmeert in verschillende omgevingen. Omdat je kunt starten met een visueel programma met symbolen en daarna programmeert met Scratch en een blockly-programma, werken we stapsgewijs toe naar het programmeren in JavaScript. De robot heeft veel sensoren, waardoor hij van alles kan: reageren op objecten, lijnen volgen, balanceren op een bal, reageren op geluid, enzovoort. Goed geschikt voor geavanceerd programmeerwerk in groep 7 en 8. Creatief aan de slag kan ook: bouwen met lego op Thymio, de wielen gebruiken als motor of tekenen op papier. 

De robot werkt voorlopig nog op windows-computer/laptop. Als alternatief voor groep 7 en 8 raden we Dash aan. 

Close Menu